Saturday 13 December 2008

Ik zie voorwaarts naar een nieuwe wereld

Ik zie voorwaarts naar een nieuwe wereld,
een wereld van engelen, en ik ben niet bang;
de oude wereld is stukgeslagen,
een ruine.
Gelaten kijk ik toe,
mijn hoofd suist
door pijn gekweld,
al het oude lijkt een droom.
Ik glimlach,
maar niets in mij deelt die lach,
niets,
ik voel niets,
niets.
Ik weet alleen dat, als ik gaan moet,
ik zal gaan
en huilen;
o God, neem me dan in uw armen,
als ik kom,

en streel mijn haar.

Cinda Okkersen 20 oktober 1968

I look forward to a new world, a world of angels, and I am not afraid. The old world is broken, a ruin. I look at it with resignation, my head moves, vexed with pain. All the old things seem like a dream. I smile, but nothing in me shares that laugh . . nothing . . . I feel nothing . . . nothing. I only know that, if I must go, I will go, and weeping. O God, take me in your arms if I come . . . and stroke my hair.

No comments: